יום שלישי, 18 במרץ 2014

מתי כדאי לפרק רכב או להשביתו?



קשה למצוא ישראלים שיכולים להסתדר כיום ללא רכב



 מצד שני, הגם שמדובר ברכישה שאמורה לשמש אותנו מספר שנים לפחות, פעמים רבות המציאות טופחת על פנינו.
רכב עלול להיפגע במספר רחב של צורות, כשגם התיישנות של חלקי החילוף שלו היא בגדר אפשרות.
הדבר מעלה שאלה מרכזית אחת, הנוגעת למצבים בהם מבינים שתם הגולל על הרכב. 

מתי זה קורה בדיוק?

המקרה המרכזי: טוטאל לוס

כאשר רכב ניזוק בצורה רצינית, התלבטות מרכזית העומדת בפני בעליו היא מה לעשות איתו.
בהתחשב בעובדה שנדירים מאד האנשים שירכשו רכב שלא קרוב להתניע, נראה שהפתרונות העיקריים הם פירוקו של הרכב, לרמת חלקי החילוף שלו, או השבתתו.

הדבר יידרש, כצעד ראשון, כאשר הרכב במצב של "טוטאל לוס", כך שברור שלא ניתן להחזיר את הרכב לתפקד. 
פירוקו ומכירת חלקי החילוף שלו יאפשרו לקבל תמורות כספיות נאות על החלפים, מה שיכול להקל מאד על רכישת הרכב החדש, שבוודאי נשקלת במצבים האלה.

הרגע בו מבינים שאין טעם לתקן

לא מעט נהגים ישראלים בוחרים לפרק או להשבית את הרכב שלהם אפילו כשיש לו סיכוי מסוים להמשיך ולעלות על הכביש.
הבעיה היא שהעלויות על כך לא בטוח ששוות את ההשקעה.
באם מדובר ברכב ישן, שמבלה במוסך יותר מאשר על הכביש, ברורה השאיפה להשבית אותו, ובכך להימנע מחוסר הנוחות שבמצב הרכב, ומההוצאות על תיקונו שרק תופחות.
דבר ידוע, הרי, הוא שתחזוקת רכב נחשבת לסוגיה משמעותית לא פחות מאשר רכישתו מבחינה כלכלית.


גם כאשר הרכב מושבת תקופה ארוכה, אך עומד עדיין בחניה, מומלץ מאד לשקול לפרקו.
הסיבה העיקרית לכך, מעבר לתפיסת מקום החניה שיכול לשמש אחרים, היא שנדרש לשלם ביטוח רכב גם כשלא משתמשים בו. 
אין הרבה הוצאות מיותרות מכך.




מקווים שעזרנו,  לעוד מידע ופיתרונות בנושא לחצו כאן.


אבי עוזר רכבים לפירוק-הבלוג הרשמי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה